maandag 18 januari 2010

Streng

Soms ben ik op het niveau van diercommunicatie heel streng voor dieren.
Een kat die de gewoonte had op de tafel te plassen, zei letterlijk: ‘Wat ben jij streng, zeg!’ toen ik haar daar namens de eigenaar op aansprak.
Ook de kleine Bell’amie (zie Jonge dieren), die tegen de gemaakte afspraak in toch steeds de slaapkamer met de hamster binnenging, heb ik ‘bij de lurven gepakt’. Ik heb haar alle kamers laten zien waar ze wel in mag en de ene kamer waar ze niet in mag komen visueel geblokkeerd voor haar. Van de eigenaar heb ik begrepen dat het over het algemeen heel goed gaat. Soms maakt ze er nog wel een spelletje van en verstopt ze zich achter de stoel. Ze kijkt dan steeds om het hoekje of de mensen haar wel zien.
Als ik Bell’amie een jaar later weer spreek, vertelt ze trots dat ze groot is geworden en heel goed haar best doet. Dat kan de eigenaar beamen. Ze is nog wel de drieste figuur in huis maar ze laat zich goed corrigeren en doet volgens hun inderdaad haar best.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten