dinsdag 19 januari 2010

Konijn meldt zich

We zijn bij vrienden in de tuin en het konijn is uit het hok en zit er op de grond bij. Ik heb de hele tijd de neiging het dier op te pakken en te aaien maar vind dat ik niet zo obsessioneel moet doen naar dieren. De dagen erna blijf ik maar aan het konijn denken en ik besluit contact op te nemen met hem. Ik vraag hem van wie de knuffelwens kwam en het konijn zegt dat hij graag op schoot had gezeten, erbij in de kring.
'Ik heb veel gedaan voor het kind des huizes. Die zit nu lekker op de rit en ik vind dat ik nu aan de beurt ben.' Na gedane arbeid is het goed knuffelen.
Ik vertel het de vriendin en hoor terug dat ze de wens, de interesse had dat ik met het konijn zou praten. Ze liet mij de ruimte, durfde het kennelijk niet te vragen. Ik weet dat praten met dieren voor veel mensen nog een grote stap is. Maar lieve mensen: vraag het me gewoon! Deze communicatievorm is gewoon beschikbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten