maandag 18 januari 2010

Jonge dieren

Jonge dieren kunnen zo ontzettend leuk zijn om mee te praten!
Als ik contact zoek met de jonge kat Bell’amie, krijg ik meteen een heel alert beeld door en grote nieuwsgierigheid. Ze laat me het hele huis zien en laat zien dat het hele huis om te spelen is! Ze speelt en rent door het huis en ik kan niet anders dan haar laten uitrazen en er de tijd voor te nemen tot ze weer aanspreekbaar is. Ze heeft het helemaal naar ’t zin. Het leven is één groot speelterrein.
Maar het probleem is dat ze te hard speelt. Ik leg haar dat uit en ze zegt dat dit enthousiasme is. Ik zeg dat dit pijn doet bij mensen. ‘O.’ En meteen daarover heen: ‘Ik ben sneller!’
Ik vertel dat het spel stopt als ze mensen pijn doet omdat het dan niet meer leuk is. ‘Wat moet ik dan doen?’ vraagt ze. Ik zeg dat ze haar nagels moet intrekken tijdens het spel. Ze legt uit dat dit een reflex is en dus moeilijk zal zijn. Ik zeg nogmaals dat het kan zijn dat het spel dan stopt en we denken allebei dat het beter zal worden als ze groter en niet meer zo druk is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten