vrijdag 29 januari 2010

Meegenomen bagage

Ik werd benaderd door iemand die vertelde dat in een buurhuis brand was uitgebroken waardoor een aantal dieren overleden waren door verstikking. Het voelde voor deze buurvrouw allemaal niet goed en ik beloofde een kijkje te nemen. Ik trof bij de dieren diverse gevoelens: verdriet, verwarring, chaos, verslagenheid, boosheid om opsluiting. Een van de dieren voelde zich erg verantwoordelijk en probeerde de buren wakker te maken zodat ze bevrijd konden worden. Ik heb specifiek hem moeten uitleggen dat ze allemaal dood zijn en dat hij geen hulp meer kan halen. De andere dieren heb ik daarna een stapje verder kunnen helpen. Ze werden onder de hoede genomen door lichtfiguren die hen begeleidden naar het Licht. Daarna ging ik weer naar het dier dat zich zo verantwoordelijk voelde. ‘De anderen zijn allemaal weg,’ zei ik, ‘Jij kunt nu ook gaan als je wilt.’ ‘Het hoofdstuk is afgelopen,’ antwoordde hij. Daarop pakte hij zijn koffers en liep weg. ‘Hee!’ riep ik hem na, ‘Je gaat weg met bagage!’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten