dinsdag 9 maart 2010

Ongewenste huisdieren?

Het wordt weer spinnentijd. De draden beginnen zich te vormen en ik voel me af en toe genoodzaakt om rag weg te halen. Maar iedere keer als ik dat doe, hoor ik de spin die me vorig jaar vroeg: ‘Ben ik op vijandig gebied?’ en daar ga ik dan over nadenken.
Prompt daarop denk ik aan de vrouw die me interviewde voor de radio. Ze is heel bang voor spinnen maar vindt dat ze wel het recht hebben om in haar huis te wonen. Ze heeft gezegd: ‘Ik vind het prima dat jullie hier zijn maar ik ben bang voor jullie en ik wil jullie niet zien.’ Ze ziet al twee en een half jaar geen spin meer.
Nu vind ik spinnen niet erg, ik vind ze leuk om te zien. Dus spinnen mogen zichtbaar blijven. Slakken wil ik niet zien. Sinds ik ze in februari heb gesproken, laten ze zich niet meer zien (op het babyslakje na). Het is me nog niet gelukt om de vliegen zomers uit het schip te krijgen. Maar misschien ben ik niet overtuigend genoeg want ik vind vliegen erg boeiende dieren. Alhoewel ik moet zeggen dat ik voor het contact met de vlieg een behoorlijke insectenmepper was. Maar het is zoals de vlieg zegt (en van andere dieren hoor ik het ook): 'Er is ruimte genoeg. Je kunt ons gewoon vragen ergens anders heen te gaan.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten