zondag 7 maart 2010

Humor

Degene van wie ik het tolken geleerd heb, zei op een gegeven moment: ‘Weet je dat jij het tolken weer leuk maakt voor me? Jij hebt er zo’n plezier in.’ Het geval wilde dat zij in die periode allemaal zware situaties kreeg en bijna het tolken wilde opgeven om alleen nog maar les te gaan geven.
Natuurlijk heb ik ook met zware situaties te maken. Met intens verdriet en diepe trauma’s die er bij mij ook even inhakken.
Maar er is ook heel veel humor onder de dieren! Ze laten beelden zien die ik erg komisch vind en ze hebben soms heel originele redenaties die volkomen sluitend zijn vanuit hun beleving. Soms moet ik ze ‘terugslaan’ met een koekje van eigen deeg. De kat die zich boven de mensen stelde en maar niet haar katpositie wilde innemen, heb ik in een beeld meegegeven: ‘Ga jij het huis schoonmaken? Ga jij werken zodat er geld is om eten voor jullie allemaal te kopen?’ Die beelden begreep ze en ze koos eieren voor haar geld.
De lol die ik met dieren op dat nivo beleef, zou ik iedereen gunnen. Maar ja, de meesten zullen het met mijn verhalen moeten doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten