maandag 3 mei 2010

Niet interessant

Het mooie van de diercommunicatie is de vrijheid die het dier heeft om al of niet te antwoorden.
Op het eind van het gesprek met een zieke kat, is de vrouw nieuwsgierig welk trauma het dier heeft opgelopen voor ze bij hen kwam wonen. Het is een vraag die hen regelmatig heeft beziggehouden al die jaren.
Op die vraag sjokt de kat in mijn beeld haar levensjaren af. Op het punt gekomen waar ze moet zijn, staat ze stil, kijkt, draait zich om en sjokt terug. ‘Niet interessant,’ hoor ik haar mompelen.
Ik moet erom lachen en zeg de vrouw: ‘Ik geloof niet dat ik me er makkelijk vanaf probeer te maken maar ze vindt het niet interessant genoeg om er wat over te vertellen.’
Gezien de heftige inhoud van het gesprek dat we net gevoerd hebben, dat om zeer wezenlijke dingen ging, vindt de vrouw het ook goed zo. Er zijn hoofd- en bijzaken in het leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten